tillbaka :)

Hej förlåt för att jag inte skrivit på ett tag men jag har varit
borta och så :) hehe
Tänkte berätta lite hur min vecka har varit från och med i
tisdags: På morgonen i tisdags så mådde jag inte speciellt
bra jag har haft feber dagen innan så jag sovde seriöst ingenting på natten.
HAHA sen tidigt på morgonen kanske vi sju började jag känna lite smärta
i min lilla/stora mage, jag tänkte att jag bara skulle somna om och
då skulle det försvinna men det kom hela tiden så jag steg upp klockan nio
för jag kunde inte somna om. Mamma var vaken när jag kom ner och jag
hade fortfarande den där smärtan i magen. Jag berättade för mammma
och det var då sammandragningar som jag hade, jag blev jätte rädd för jag
är ju bara i vecka 33. Men min mamma kollade tiden och kollade hur ofta dom kom
och det slutade med att vi for in till förlosningen. När vi kom dit undersökte dom
mig, och dom kollade också om dessa sammandragningar hade haft någon effekt
och det hade dom. Jag hade öppnat mig 1cm så dom gav mig en spruta i benet
som gjorde skit ont (jag gillar inte nålar) sprutan skulle stoppa sammandragningarna
eftersom bebisen ska inte komma nu den ska komma om ett bra tag. Dom sa
att jag fick stanna över natten ifall jag skulle få nå mer sammandragningar, jag blev
typ helt förstörd. jag ville ju inte ligga på nå sjukhus, jag ville hem! men så blev det
inte, just dom kollade också hur bebisen låg och den låg med huvudet ner.
Mamma ringde pontus och när hon for kom han det kändes jätte bra för jag ville
verkligen inte vara ensam. Sen så la dom en kurva på mig och allt såg bara bra ut
jag hade inte så många sammandragningar då som jag hade innan. lite senare fick
jag reda på att jag skulle flyttas upp till BB för det var på väg en massa andra
gravida kvinnor som inte alls mådde bra typ så jag flyttades upp till ett rum där en annan
tjej i 26års åldern låg som också ska ha barn 26december samtidigt som jag :)
om jag inte hade flyttats upp till BB så hade pontus fått sova över men jag var tvungen
att sova själv. jätte läskigt! han for hem vid typ nio på kvällen det söög stort.
sen var det dags för mig och sova men jag somnade inte fort asså, jag var jätte rädd
för att få sammandragningar sen vi fem tiden på natten(onsdag morgon) så kände jag några
sammandragningar så jag kallade på en barnmorska som kom och sa att det  inte var någon fara, jag skulle
kolla tiden och kolla om dom kom regelbundet typ 1u var tionde minut jag skrev ner
dom på ett papper men dom försvann vid sex tiden, sen så somnade jag som en dö gris
och blev väckte typ halv åtta och la en ny kurva på mig och den visade inga sammandragningar
så det var väldigt uppmuntrande :) när kurvan var klar efter cirka 30minuter så kom min
älskling igen! :) han var hur trött som helst för han hade stigit upp halv sju på morgonen så
han fick sova lite i min säng ;) när klockan var typ tio så for vi på ultra ljud, vi såg inte
vad det var för kön på bebisen för det ska vara en överaskning men vi fick veta att den väger
2099gram och det är typ beräknat att den ska väga 2264gram :)
Sen så hade jag normal fostervatten mängde eller vad de nu hette, sen så såg allting bara bra ut :)
efter det satt bara jag och pontus på rummet kollade lite tv och sovlite grann :)
min granne hade fått flyttas ner till förlossningen, troligen för att hon skulle ha sin bebis snart :)
så vi var själv i rummet och pontus blev rast lös, haha han fjantade omkring hela tiden
och försökte muntra upp mig, sen så sprang han ner till affären ett antal gånger och då köpte
han världens gulligaste nalle :)) sen vid fyra tiden kom en läkare och berättade att jag fick fara
hem, jag blev hur jävla glad som helst för jag ville verkligen hem! så mamma pappa och camilla kom
och hämta oss :):) sen så har pontus sovit hos mig tills idag och jag har fortfarande inte haft nå
sammandragningar :) jätte jätte bra! :) sen så igår fick vi VÄRLDENSGULLIGASTE hundvalp :D
en liten tjej som heter svea, hon är en fyrvägskorsning jack russel/papillon/tax/shitzu
bilder kommer sen när jag har batterier till min digitalkamera :)) Hon är jätte busig och jätte söt :D
Nu ska jag vara hemma i en hel vecka och vila upp mig, dom på förlossningen tror att det kan ha
varit min urinvägsinfektion och feber som kan ha satt igång mig så jag tar medicin nu för att
infektionen ska försvinna och jag ska ta de i en vecka :) hare så bra så hörs  vi sen! :)'
Jag älskar min älskling pontus jätte mycket!! :* hoppas det går bra för dig å lana
gubben, jag saknar dig hur jävla mycket som helst!! <3 du är mitt ALLT!! :* <33
hejjs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nämnen oj!

Det närmar sig verkligen! :)

Jag hoppas allt är bra med dig och du får gärna höra av dig om hur allting gå och så :)

Jag längtar att få se bild på hunden! :D

Hare bäst, saknar dig mest!

puss

2009-11-14 @ 16:19:03
Postat av: rebecka

Det var från mig ;)

2009-11-14 @ 16:19:41
URL: http://reeebs.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej isabell!

Hoppas att det går bra med allting! Ändå kul! :)

Jag vet inte vad jag ska skriva haha, men lycka till så himla, himla mycket!! :D

Kram, kram! :D

2009-11-14 @ 22:19:45
URL: http://linneaogren.blogg.se/
Postat av: towe

Hej isabell, det var jätte längesen vi pratade, men va kul för dig. du verkar längta och det är ngt bra, skönt att det inte är så länge kvar och sådär. så kul med en bebis för dig, helt säker på att du kommer bli en jätte bra mamma :) kram Towe

2009-11-28 @ 16:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0